Translate

2019. december 26., csütörtök

Élményt ajándékoztam karácsonyra

A családomnál mindig is nagy hagyománya volt a karácsonynak. Én magam ugyan a napfordulót ünneplem, s igyekszem ehhez egy saját hagyományt kialakítani, de tisztelem a régi családi hagyományt is.

A karácsonyhoz jó ideje hozzátartozik az ajándékozás is családon belül, ebből mi sem maradtunk ki. Amíg gyerekek voltunk, az ajándékokat csak kaptuk, amióta nekem és az öcsémnek is van saját keresete, már adunk is – a szüleinknek, egymásnak, és természetesen a párommal is ajándékozzuk egymást.

Az ajándékok kiválasztása és az azzal járó stressz sokaknak ismerős lehet; valakit könnyű ajándékozni, de biztosan mindenkinek van olyan hozzátartozója, akinél ez minden évben gondot okoz. Az idei ajándékozás nálam rendhagyónak számít, ugyanis az eddigiektől eltérő ajándékokat adtam.

Úgy döntöttem, akinek csak lehet, élményt fogok adni. Így az ajándékul szánt könyvek közé koncertjegy és rally tesztvezetés is került. Én boldog voltam, mert ezeket egyszerű megrendelni és kiszállíttatni, csomagolni sem kell, legfeljebb egy díszborítékba, és nagy helyet sem foglal, ha el kell vinni őket a családtagoknak. A családtagok pedig azért voltak boldogok, mert az érdeklődésüknek megfelelő ajándékot kaptak, ezen belül olyat, amit biztosan tudnak hasznosítani. Fizikai formában ugyan nem feltétlenül marad meg, mert a jegy elveszik, de fotókat lehet készíteni az eseményről, amelyre azt kapták.

A döntésemhez az vezetett, hogy meguntam az olyan tárgyak keresgélését, amelyeket a családtagjaim használni tudnak és fognak is. Nem szeretek haszontalan ajándékot adni, és egy idő után egyre nehezebb olyat találni, ami hasznos is, és még nem rendelkezik vele az adott családtag. Az élmény ebből a szempontból is jobb. Az élménypláza és a feldobox honlapjai tele vannak jobbnál jobb lehetőségekkel, és a pénztárcánk terhelhetőségének megfelelően választhatunk a különböző belépőjegyek, szállások és egyéb élmények közül. Az egyetlen hátránya a bőség zavara; ez is jó lenne neki, az is érdekelné, amaz is… De vannak születésnapok, évfordulók, egyéb alkalmak is, amelyekre ugyanúgy jók lehetnek. A kuponok, jegyek ugyan korlátozott érvényességűek, de általában szűk egy éven belül kell elhasználni őket, az időpontot egyénileg lehet eldönteni és egyeztetni.

Ezúton arra biztatok mindenkit, hogy aki teheti, ajándékozzon élményt! Kevesebb stressz, nagyobb öröm. J

blessings

1 megjegyzés: