Translate

2020. január 3., péntek

Újévi fogadalmak 2020 book tag

A most következő könyves kérdezz-felelek típusú bejegyzést (azaz book taget) az Olvasósarok blogon találtam. Személyes meghívást ugyan nem kaptam, de nagyon tetszenek a kérdések, így én is megválaszolom őket.

Képtalálat a következőre: „book”

1. Egy író, akitől szeretnél olvasni idén, de eddig még semmit nem olvastál tőle
Idén szeretnék kilépni a komfortzónámból, és minél több új íróval és műfajjal megismerkedni, épp ezért sokukat megnevezhetném. A választásom Ezekiel Boone-ra esik. A nevéhez a Kirajzás-trilógia köthető, amely egyelőre csak eredeti nyelven olvasható teljes egészében, hozzánk még csak az első kötet ért ide. Ennek az olvasása már folyamatban van, így ezt a pontot hamarosan ki is pipálhatom.

2. Egy könyv, amit mindenképpen szeretnél elolvasni
Tavaly kezdtem el olvasni Edgar Allan Poe összes elbeszéléseit (a gyönyörűséges Szukits-féle kiadásban), de csak az első kötetig jutottam. Még a tavalyi évre terveztem a másodikat is, de sajnos nem jutottam hozzá, ezért átcsúszott erre az évre. Tovább már semmiképpen nem szeretném húzni.

3. Egy klasszikus, amit szeretnél elolvasni
Klasszikusokból is bőven van még mit pótolni. Bár többnyire kortárs szerzőktől olvasok, jólesik néha visszanyúlni a klasszikusokhoz, a szépirodalomhoz. Tavaly olvastam Charlotte Brontë-tól a Jane Eyre-t (értékelés itt), ami annyira megtetszett, hogy úgy döntöttem, a Brontë-nővérek minden elérhető művét szeretném megismerni. Idén az Emily Brontë tollából származó Üvöltő szelek fog majdnem biztosan sorra kerülni.

4. Egy könyv, amit szeretnél újraolvasni
Az operaház fantomját nagyon régen és nagyon (talán túl) fiatalon, 12-13 évesen olvastam, és legnagyobb sajnálatomra igencsak kevésre emlékszem belőle. Kétszer annyi idősen épp ideje lesz újraolvasni.

5. Egy könyv, ami ezer éve várólistás és idén el akarod olvasni végre
Ez minden olyan Stephen King-könyvre igaz, amit 2011-ben egy nagy csomagban szereztem meg, és a mai napig nem került sorra. Ezek közül a Christine zavar a legjobban.

6. Egy jó vastag könyv, amit beterveztél
Jó vastagnak számít a George R.R.Martinról származó Tűz és Vér. Igen, kezd hiányozni a Trónok harca világa.

7. Egy író, akitől már olvastál és idén is szeretnél
Ez nem lehet más, mint a horror királya, Stephen King. A magyarul megjelent életműve felénél tartok, és ha idén nem is sikerül befejezni, mindenképpen szeretném az arányt javítani ebben az évben.

8. Karácsonyra kapott könyv, amit el fogsz olvasni idén
Ezt lehet, hogy máris buktam. Két könyvet kaptam karácsonyra, Dean R. Koontz-tól Az éjszaka hangjait, amit rögvest el is olvastam (értékelés itt), és Stephen Kingtől a Végítéletet angolul. Magyarul tavaly olvastam (értékelés itt), így nem biztos, hogy újra rá tudom szánni magam egy ilyen terjedelmű műre, ha mégis, az inkább egy ismeretlen mű lenne. A mérleget pozitív irányba a betervezett angol C2 nyelvvizsga mozdítaná el. Még meglátom.

9. Egy sorozat, amit elkezdeni és befejezni is 2020-ban fogsz
A Setét-torony sorozatot jó ideje húzom már. Ez főleg annak volt köszönhető, hogy csak bizonyos részei voltak meg, de mivel tavaly egy szomorú esemény folytán (melyről itt írtam) megszereztem a hiányzó részeket is, már nem lehet kifogás az, hogy addig nem kezdem el, amíg egy is hiányzik.

10. Van valami olvasási terved? Ha igen, hány könyvet tervezel idén elolvasni?
A tavalyi számokat, a 35 könyvet és 14196 oldalt szeretném tartani, de inkább felülmúlni. Egyéb tervem pedig az, hogy 2 vagy 3 olyan könyvsorozatot is befejezzek, amelyeket tavaly vagy még előbb kezdtem el.

Év végén újra előveszem majd ezt a listát, és számot adok arról, mennyit sikerült belőle teljesíteni. Ha van kedvetek, válaszoljátok meg ti is a kérdéseket akár kommentben, akár bejegyzés formájában!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése