Translate

2021. augusztus 29., vasárnap

Cicanapló: Hygge és Albus kalandjai - Az összeszoktatás - 0. nap

Hygge cicám kicsit több, mint egy éve van velem. 

Amikor 2021.05.02-án kistestvérei születtek, köztük egy hófehér aprósággal, eldöntöttem, hogy őt is szeretném a sajátomnak tudni. A költöztetésével viszont mindenképp meg akartam várni, hogy a saját lakhatásom rendeződjön (a lakásvásárlás kemény dió - és még allergiás is vagyok a diófélékre). A megfelelő idő végül 2021.08.27-én jött el. 




0. nap – Albus beköltözése

Hyggét tavaly egy kartondobozban hoztam el; ekkor én utasként ültem az autóban, az egyik kezem végig a dobozban volt, gyakorlatilag az út hossza alatt szokott kézhez a cica.
Az új kiscicánál már valamelyest felkészültebb voltam - hordozóval érkeztem, és a költözés előtti napon igyekeztem magamhoz édesgetni. Az utazást jól bírta (kapott egy kis kaját maga mellé a hordozóba), semmi hangja nem volt. Gondolkodtam pár napig a nevén, de végül úgy döntöttem, hogy fehérsége és kandúrsága okán Albusnak fogom hívni. 
Mivel kinti cica volt, vannak megoldandó problémák, mint szemfertőzés, fülatka és bolhák, tetőzve azzal, hogy épp mindentől és mindenkitől fél. Ezeket gyorsan orvosoljuk majd.

 

Volt egy sejtésem, hogy az első találkozás nem lesz mesébe illő, és számítottam arra is, hogy Hygge féltékeny lesz. Ezért amíg pakolásztam és Hygge dolgait elrendeztem, Albust a hordozóban hagytam, hogy ezen keresztül ismerkedjenek. Itt már kezdődött a fújás és a morgás, de csak ki kellett engednem a kicsit. Meg is kezdődött a háború, éktelen nagy nyávogással; az eredmény: Albus az ágy alatt, Hygge a kanapéban. Teljes szeparálás. Albusnak végül az almot és a tálkáját is bevittem a hálóba és becsuktam az ajtót. Neki most minden új, több hangot és szagot kell megszoknia.

 

Hygge… Ő hullámzik. Az első órákban a kanapét sem közelíthettem meg és hozzá sem szólhattam. Kicsivel később megpróbálkozott előjönni, de nem mert kimenni a nappaliból. Így az ő cuccait ebbe a szobába költöztettem. Pár óra elteltével újra előjött, majd kifejezte, hogy velem már megbékélt, végül kimerészkedett a lakás többi részébe is. Vacsorát adtam neki, és bátorkodtam megmutatni Albus törölközőjét, amelyen a hordozóban feküdt. Megszagolta, de eléggé felzaklatta. Most ismét zabos rám. Az almot és a tálkáit jelenleg egyik helyről a másikra pakolom; bízom benne, hogy éjszakára visszatehetek mindent a helyére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése