Translate

2021. szeptember 15., szerda

Cicanapló: Hygge és Albus kalandjai - Az összeszoktatás - 18. nap

Tegnap este csoda történt. Lefekvéskor Albus szokásához híven elhelyezkedett a kölcsönfekhelyen, viszont ezúttal megengedte, hogy megsimogassam, majd beemeljem az ágyba. Rögtön hangos dorombolásba kezdett. Amikor úgy tűnt, hogy nem nagyon akar változtatni a helyzeten, a villanyoltás mellett döntöttem, és közöltem vele: „Cica, ma együtt alszunk.” Nem tiltakozott, sőt, még bújt is hozzám, és puszit is kaptam. Lassacskán elfogadja, hogy most már én vagyok a cicamamája. Az éjszaka folyamán aztán valamikor egyedül hagyott, mert felneszelve nem találtam magam mellett, hajnalban pedig hallottam, hogy az ágy alatt játszik. Mindenesetre még egy lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy ő is bízzon bennem.

Reggel ismét megpróbálkoztam a nyitott ajtóval. Hygge ezúttal nem jött be, csak a cipősszekrény melletti székről figyelte, ahogy a kicsi játszik az ágy alatt, majd amikor kijött, tisztes távolságból ráfújt és elszaladt. Csipkelődtem is vele egy sort: „Hát cica, onnan tudod osztani neki az észt, de megközelíteni már nem mered…” Ezt követően a sokkterápia újabb lépcsőjeként kihoztam a fekhelyet és visszatettem a régi helyére, majd elköszöntem (Sziasztok, macskája! (igen, így, egyes számban)) és elmentem dolgozni.

Délután a tegnaphoz hasonló kommunikációra jöttem haza; ezúttal azt sikerült megfigyelnem, hogy Albus nagy lelkesen az ajtónak ugrik, Hygge pedig megijed tőle. A kicsi játszana, a nagy nem vevő rá. Két dolgot próbáltam meg még ezután: leültem a hálószobában az ágy mellé a szőnyegre, onnan csalogattam Hyggét, de eszében sem volt bejönni, sőt, amikor visszatértem a nappaliba, leültem a gép elé, ő pedig kissé vonakodva jött hozzám a napi szeretetadagjáért, még meg is sértődött rám. Valószínűleg érezte rajtam a kiscica szagát; legalábbis a gyilkos tekintetből erre következtetek. Az etetést akartam még nyitott ajtóval elintézni, de a kisasszonynak ez sem tetszett. Kicsit mintha azóta is meg lenne sértődve.



Több sokkot nem tervezek neki mára, viszont nagyon erősen hajlok a párologtató megvétele felé, még a hétvége előtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése