Translate

2019. november 17., vasárnap

Koncertbeszámoló: The 69 Eyes/Lacrimas Profundere

Az idén 30 éves gothic rock zenekar, a The 69 Eyes a West End-turné keretein belül Magyarországra is ellátogatott; november 12-én adtak koncertet a Barba Negra Music Clubban. Sokáig gondolkoztam, hogy elmenjek-e; szerettem volna látni őket élőben, társaság nélkül viszont nem szívesen megyek koncertre. Végül az utolsó pillanatban dőlt el, hogy megyek; két barátnőm is keresett, akik látták, hogy facebookon visszaigazoltam az eseményt – egyikük már társasággal érkezett, így egy kisebb csapatot alkottunk.

Mindannyian kíváncsiak voltunk az előzenekarra, a Lacrimas Profundere-re is, ezért igyekeztünk kapunyitásra odaérni. Pár éve már minden előzenekart megnézek attól függetlenül, hogy ismerem-e; a legjobb lehetőség arra, hogy megismerhessek egy új előadót – a jegyet úgyis kifizettem, akkor miért ne adjak egy esélyt nekik. Legfeljebb nem tetszik. A Lacrimas Profundere-t sem ismertem, noha a nevüket már hallottam. Német bandáról van szó, zenéjüket Dark rock-ként, dark metalként és gothic metalként is definiálják. Nagyjából háromnegyed órát játszottak, és remekül megalapozták a hangulatot a főzenekarhoz. Nem éreztem azt a koncert után, hogy mostantól naphosszat az ő dalaikat fogom hallgatni, de kíváncsi vagyok a stúdióminőségre is, mert egyáltalán nem volt rossz, amit élőben hallottam.

Nem túl hosszú szünet után színpadra lépett a The 69 Eyes. Ekkorra már jóval nagyobb tömeg gyűlt össze; őszintén szólva meg is lepődtem kicsit, hogy egy kedd esti koncert ennyi embert vonzott a Barba Negra Clubba. Habár a turné, és ezzel együtt a magyar koncert is az idén megjelent új albumot, a West Endet hivatott bemutatni és népszerűsíteni, nem csak az ezen szereplő dalokat hallhattuk. A setlist a következő dalokból állt (mindegyik meghallgatható a címre kattintva):

Ráadás:

Középtájon találtunk helyet, ahonnan a színpadot kevéssé láttam, de a képeket visszanézve semmi különleges díszlet nem volt. A zenekar tagjai csontvázmintás felsőrészt és bőrnadrágot és –dzsekit viseltek. A dalok többségét ismertem, habár a szövegeiket még nem sikerült teljesen elsajátítanom. Mindenesetre csak hallgatni is nagyon jó volt őket. A zenekaron látszik a több évtizedes tapasztalat, a rutin, és persze az is, hogy finnek. Valahogy a finn zenekarok zenéje más, mintha tennének bele valami pluszt, amit senki más nem, és ez messziről felismerhető. A nagy ugrálásból mostanra kinőttem, inkább lágyan ringatózva, esetenként csukott szemmel élvezem a zenét. A The 69 Eyes körülbelül másfél órát játszott; sajnos a gerincproblémáim (és még talán a hétvégi Schattenwelt) miatt nem tudtam végigállni – félidőben ki kellett jönnöm a tömegből, és megtámasztani egy oszlopot a hátralevő időben, de ez nem szegte kedvemet.

Az elkövetkezendő hetekre tehát megvan az unásig hallgatott dallistám. Blutengel és The 69 Eyes dalok szerepelnek rajta. Először a kedvencek, aztán szép lassan pótlom a diszkográfiákat is. Egy ideig elleszek velük. J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése