Translate

2019. november 10., vasárnap

Schattenwelt élménybeszámoló

Az Ausztriában megrendezett Schattenwelt fesztiválra egy csoportban akadtam rá, ahova a hozzá kapcsolódó facebook eseményt posztolta egy tag. Ahogy végignéztem a fellépők listáját, és megláttam a Blutengel nevet, már eldöntöttem, hogy ott leszek.

A fesztivál két napos, idén november 8-án és 9-én rendezték meg. Az időpont is a lehető legjobb volt; a születésnapomat követő hétvége, és úgy éreztem, ezzel a lehető legjobban tudom megünnepelni a 25-öst. A rendezvénynek a Schwechat és Bécs határán elhelyezkedő Multiverzum adott otthont. Kettesben mentünk a párommal. Jegyet csak a második napra vettünk, mert az összes felsorolt előadó közül csak a Blutengelt ismertem, és blindre nem akartam szabadságot kivenni a pénteki napra, a szállással sem akartam vacakolni, és drágának is találtam a kétnapos jegy árát (természetesen azoknak, akiket érdekelt mindkét nap, megérhetett annyit).

Az esemény délután 4-kor kezdődött, ezért a fél 1-es Flixbusszal mentünk, ami három óra alatt juttatott el minket Bécsbe. Innen még néhány megállót utaztunk az S-Bahnnal, aminek a megállója a Multiverzum mellett van.

A koncerteken kívül néhány stand is helyet kapott, többek között Killstar, Banned, Burleska és Sinister ruhákat és kiegészítőket lehetett vásárolni. Egy nagyobb táskára már erősen szükségem volt, így egy Banned darabbaltértem haza:


A koncertek két színpadon zajlottak; sajnálatos módon osztódni nem tudtunk, így kénytelenek voltunk dönteni a két színpad közül. A club stage-en korábban kezdődtek a koncertek, az első kettőt megnéztük, majd átvonultunk a nagyszínpadhoz, és végig ott is maradtunk.

A következőkben néhány szóban összefoglalom, kiket láttunk, melyik hogy tetszett, és mindenkitől linkelek egy dalt.

Out of Sphere (DE)
Műfaj: dark synthpop (és egy kis 80-as évek – saját meghatározás szerint)
Az első néhány számról lemaradtunk, de a hallottak alapján nem rossz, bemelegítésnek mindenképpen jó volt.


Asperger Synthdrome (SE)
Műfaj: Electro
Vele kapcsolatban vegyesek voltak az érzelmeim. Valamelyik száma tetszett, valamelyik nem, a megjelenését pedig kissé ízléstelennek találtam. (Egy necc top volt rajta, ami alatt nem viselt semmit. Konkrétan semmit. Alul egy kicsit több ruha volt rajta, de nem sokkal. A férfiak nagy örömére.) Egy ilyen helyen természetesen bőven elfér ez, és inkább azon csodálkoztam, hogy nem fél attól, hogy esetleg fogdosni akarják.


Oxic Inc (DE)
Műfaj: Gothic rock, darkwave elemekkel
A korábban nem ismert előadók közül az egyik kedvenc volt a fesztiválon. Nekem a London After Mindnight-hoz hasonlított.


ES23 (DE)
Műfaj: Dark electro
Az Out of Sphere-nél jobban tetszett, és jó kis bulit csináltak.


Omnimar (RU)
Műfaj: Electronic, alternative-pop, synthpop
Igencsak meglepődtem, amikor egyszer csak felcsendült egy orosz nyelvű dal (mivel nem ismertem az előadót, azt sem tudtam, hogy oroszok), amivel kapásból megvettek. A logójuk pedig egy bakteriofágra emlékeztet (ami egészen addig nem tűnt fel, amíg párom nem tette szóvá).


Das Ich (DE)
Műfaj: Electro, Neue Deutsche Todeskunst, Dark wave, Industrial
Az egyetlen csapat, akik nem tetszettek a nap folyamán. Az alapok nem lettek volna rosszak, ha nem artikulálatlan üvöltözést társítanak hozzá. Lehet, hogy mindez csak élőben tűnik így, egy esélyt azért adok nekik még stúdióminőségben is.


Blutengel (DE)
Műfaj: Gothic new wave
Mivel az egész felhozatalból csak őket ismertem, érthetően nagyon vártam a koncertet. Természetesen, mint a legnagyobb név, utolsóként kerültek sorra. Nagyon jó koncert volt, a klipekből ismert hölgyeket is elhozták a hitelesség érdekében. Nem tartom magam prűdnek, és homofób sem vagyok, mégis kicsit kibillentett a komfortérzetemből az, hogy fehérneműs csókolózó nőket kell néznem élőben; a férfiakat természetesen nem zavarta, én pedig ezzel a koncerttel rájöttem, hogy miért is akarják a BDSM-et a goth-hoz erőszakkal hozzákapcsolni. A legjobban a Morninstart vártam, legnagyobb örömömre ezzel a dallal kezdték a koncertet.


Sajnálatos módon ez volt az utolsó Schattenweltem is egyben; mint kiderült, ebben a formában nem rendezik meg többször.

A hazautazásnál adódott némi kellemetlenségünk (a bő másfél órás fagyoskodást leszámítva), ami miatt a tervezettnél három órával később érkeztünk haza. Mindenesetre jó élményekkel gazdagodtam, és ahogy vártam, megismertem néhány új előadót, akivel a hallgatottak száma bővülni fog.

Végezetül álljon itt egy kép rólam; így néztem ki a fesztiválon (nem mellesleg nagyon jó érzés volt, hogy itt nem voltam fura - rengeteg gyönyörű öltözéket láttam, és akadt pár olyan is, amire inkább azt mondanám, érdekes):


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése