Translate

2021. január 1., péntek

Újévi fogadalmak book tag 2021

Tavaly nagyon tetszett ez a book tag, tökéletes egy körülbelüli éves olvasmánylista összeállítására. Itt találjátok a tavalyi tervet.

Nagyjából sikerült teljesíteni; maradéktalanul az 1, 2, 4, 7, 9 és 10 pontokat, illetve a 3-ast félig, az Üvöltő szelek helyett a Villette/Henry Hastings kapitány-t olvastam el.  A szerző sem stimmel, de legalább valami a Nővérektől.

Idénre sem kerestem új kérdéssort, egyszerűen kitöltöm a régit.


 


1. Egy író, akitől szeretnél olvasni idén, de eddig még semmit nem olvastál tőle

Dragomán György. Sok jót hallottam róla, és szimpatikusnak találom, ezért szeretném megismerni a munkásságát. A Máglya című könyvét már beszereztem, hamarosan sorra is fog kerülni.

 



2. Egy könyv, amit mindenképpen szeretnél elolvasni

George R.R.Martin: Tűz és Vér. Tavalyi féltéglának tereztem, de sajnos nem fért bele, most már muszáj lesz.

 

3. Egy klasszikus, amit szeretnél elolvasni

Szintén tavalyról maradt Dosztojevszkijtől A Karamazov testvérek. Egy kihívás miatt kezdtem bele, de el is feledkeztem róla, és nem is haladtam vele olyan jól, mint szerettem volna, ezért átcsúszott. Eddig nem igazán tetszik, reménykedem, hogy belendül, másképp nem fogom érteni, miért jelzi a moly, hogy 90%-ra értékelném.

 

4. Egy könyv, amit szeretnél újraolvasni

Ide a régebben olvasott King-könyvek bármelyike megfelelő lenne, kezdenek kikopni. Legyen a Rémület a sivatagban, talán erre emlékszem a legkevésbé, és nem mellékesen kötődik a Setét Toronyhoz is.

 

5. Egy könyv, ami ezer éve várólistás és idén el akarod olvasni végre

Ez idén is minden olyan Stephen King-könyvre igaz, amit 2011-ben egy nagy csomagban szereztem meg, és a mai napig nem került sorra. Ismét a Christine-t választom, mivel már tavaly is tervben volt.

 

6. Egy jó vastag könyv, amit beterveztél

Stephen King (már megint) Owen fiával írt könyve, a Csipkerózsikák. Habár elterveztem, hogy sorban olvasom a műveit, néha tehetek kivételt.

 

7. Egy író, akitől már olvastál és idén is szeretnél

Nem, nem Stephen King. Ő alap. Az idei választottam Jo Nesbø. Tavaly olvastam tőle először, és nagyon megtetszett a stílusa.

 

8. Karácsonyra kapott könyv, amit el fogsz olvasni idén

Karácsonyra egyetlen könyvet kaptam, ez pedig Vincent Raffaitin: Leonardo da Vinci titka. Ez viszont egy szabadulószoba-típusú könyv, egy óra alatt kell végigérni rajta, ezt bármikor beiktatom.

Egyébiránt könyvutalványt kaptam, amiből még nem vásároltam semmit, így azt sem látom előre, hogy azok, amiket ezen veszek, sorra kerülnek-e idén.

 

9. Egy sorozat, amit elkezdeni és befejezni is 2020-ban fogsz

Újraolvasás ér ide is? Ha igen, akkor a Harry Potter. Idén ünnepli a 25. születésnapját a Bölcsek köve, ez méltó alkalom az újraolvasásra. Igen, a sokat vitatott Elátkozott gyermek is.

Ha nem ér, akkor viszont Dean. R. Koontz Frankenstein-sorozatát szeretném.

 

10. Van valami olvasási terved? Ha igen, hány könyvet tervezel idén elolvasni?

A tavalyi számokat: a 63 könyvet és 23350 oldal, valami ehhez hasonlót szeretnék most is, de legalább minden héten egy könyvet, azaz 52-t. Kihívást kevesebbet szeretnék vállalni, inkább a meglevő könyveimet olvasnám el.

 

Az itt felsorolt könyveket a Molyon egy listára szedtem össze, itt megtaláljátok. Ha van kedvetek, tartsatok velem a teljesítésben, vagy készítsétek el a sajátotokat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése