Translate

2020. január 27., hétfő

A goth és az e-book olvasó - Kindle-tulajdonos lettem

Sok jót hallottam már az e-book olvasókról, sőt, az egyik kedvenc Stephen King-novellám is ehhez a kütyühöz kapcsolódik, mégis, ahogy a novella főhőse, sokáig ellenálltam. Végül nagyjából három héttel ezelőtt mégis vettem egyet. Mondhatom, soha jobb dolgot nem vásárolhattam volna hirtelen felindulásból.

A már említett novella ugyan megmozgatta a fantáziámat, akkor elgondolkodtam a vásárláson, de még nem érett meg. A végső döntést akkor hoztam meg, amikor megtudtam, hogy A kirajzás-trilógia további két kötetét nem fogják magyarul kiadni. Mivel szeretném tudni, hogy van tovább, és idén mindenképp szeretnék többet olvasni idegen nyelven, amit a legjobban e-könyvek segítségével tehetek meg, szinte nem is maradt más választásom, mint a Kindle. Persze, van a könyvtárban is idegen nyelvű könyv, de azok a műfajok, amiket én szeretek, kevésbé képviseltetnek itt is. Különben is, ha a belső hang azt mondja, „Vegyél egy Kindle-t!”, akkor venni kell egy Kindle-t. A Moly-on találtam is valakit, aki segített a beszerzésben. Három hetet mondtam, mégis igazából csak két hete vagyok boldog Kindle-tulajdonos. Az első készülék sajnos gyári hibás volt, a kijelző alja nem működött, ezért cserélni kellett, amit egy héttel a vásárlás után tudtunk megvalósítani. A második készülék már szuper, ahogy hazavittem, el is kezdtem felfedezni. Töltöttem is már rá könyveket, sőt, egyet már el is olvastam.

Hogyan juthat el egy könyvmoly (főleg egy olyan kvázitechnofób, mint én) arra a szintre, hogy a papír alapú könyveket lecserélje egy elektronikus kütyüre? A fent leírtak csak a válasz egy részét képezik. Valóban az idegen nyelvű könyvek egyszerűbb beszerzése volt az elsődleges ok, viszont több más ok is szól amellett, hogy vásároljunk magunknak egy ilyen olvasót. Ilyen például a helyhiány. Ugyan most kaptam még két könyvespolcot a meglevő nagy mellé, a kívánságlistám még mindig nagyobb, mint amennyit ezek az új jövevények elbírnának (nem mellesleg nem csak az én könyveimet kell rajtuk elhelyezni), több polcot pedig már tényleg nem tudok hova tenni. Tudom, könyvtár. De azt vissza kell adni, a kedvenceket pedig szeretem megvenni. Stephen Kinget gyűjtöm, és ha már egy sorozatnak megvan egy része, úgy illik, hogy a többit is megszerezzem hozzá. Ehhez hely kell, ami nincs. Az e-book olvasóra viszont rengeteg könyv fér, maga az olvasó pedig alig foglal több helyet egy mobiltelefonnál.

Utazáshoz is rendkívül praktikus. A Végítéletet anno nem véletlenül nem cipeltem magammal sehova, és ezen kívül is sok olyan könyv van, ami túl nagy ahhoz, hogy kényelmesen utazzunk vele. Buszon, metrón az ilyeneket lehetetlen olvasni, vonaton még talán megoldható, de ott a másik gond: ha nagy, akkor nehéz is. Én utálok cipekedni, és nem vagyok hajlandó csak azért még egy táskát magammal vinni, hogy a könyv is beférjen. Az e-book olvasó szinte bárhova befér, ha mégsem, akkor is kényelmesebb ezt kézben vinni, mint egy 1200 oldalas téglát.

Észrevettem azt is, hogy az olvasón gyorsabban is haladok a könyvvel, mint általában a papír alapúakkal. Ez persze nagyrészt abból adódik, hogy az olvasón egy oldal kisebb, mint egy normál könyv lapjai – az itt elolvasott 100 oldal tehát nem teljesen egyenlő a papír alapú 100 oldallal, de a statisztikában jól néz ki.

Valóban nincs olyan hangulata, mint az igazi könyvnek, és az olvasó tartásától nem lesz izomlázas a tenyerem (ahogy a Végítéletnél az volt. Nincs finom könyvillata és a polcon sem kéz ki jól. Lemerül, elromlik. Ezek ellenére bátorítok mindenkit, aki eddig ódzkodott tőle, hogy próbálja ki! Érdemes! J

Képtalálat a következőre: „kindle vs book meme”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése