Kissé megkésve tartom ezt az élménybeszámolót a második MüPa-koncertemről
(az elsőről itt olvashattok), ugyanis a múlt héten, február elsején volt.
Úgy esett, hogy részese lehettem a kórus idei első projektjének;
Mendelsshohn Die erste Walpurgisnacht című darabját adtuk elő a MüPában. A darabot (nem a mi előadásunkban) itt hallgathatjátok meg. Nagyon
örültem, mikor megtudtam, hogy énekelhetem – tudniillik, ez a
lehetőség nem adatik automatikusan. A kórus most nagyjából úgy működik, hogy
van egy bizonyos kemény mag, akik minden projektben szerepelhetnek, a többiek
pedig azokban, amelyekre hívják őket és vállalják. A csoportokba osztás az őszi
meghallgatáson alapul – minden tag egyesével megmérettetett; talán nem kell
mondanom, hogy tapasztalatlan énekesként rettenetesen féltem tőle. Az eredmény
alapján abba a csoportba kerültem, akik csak bizonyos darabokban énekelhetnek. Új
tagként, kevés zenei képzettséggel (a kottából jobbára csak tájékozódtam addig,
mintsem olvasni tudtam volna – azóta javult a helyzet), két év kihagyással és olyan
vizsgadrukkosan, hogy az ájulás kerülgetett, míg sorra nem kerültem, és még a
meghallgatáson is remegtem, mint a nyárfalevél, igazából semmi meglepő nincs
ebben. Először persze sajnáltam, rosszul
is érintett, egyfajta kudarcként éltem meg, de a mostani koncertet megelőző
időszakot látva rájöttem, talán nem is akkora tragédia, ha nem vagyok benne
mindenben.
A másik ok, ami miatt akartam ezt a darabot, az a témája. A Walpurgis-éj
ugyanis egy boszorkányszombat, amely április 30-ra/május 1-re esik. A közeledő
nyarat, és tulajdonképpen a termékenységet ünnepeljük ekkor. Maga a Mendelssohn-darab
ugyan nem teljesen erről szól, mégis nagy jelentősége volt számomra. Az pedig,
hogy február elsején, egy másik boszorkányszombaton énekeltük, még varázslatosabbá
tette az egészet. Február elseje Imbolc ünnepe, amikor a közelgő tavaszt
ünnepeljük.
Az előadást sok-sok próba előzte meg; egy-egy hétvégi napot is szenteltünk
a darabnak, amire szükség is volt, ugyanis koreográfiát is kellett tanulnunk.
Nem táncoltuk végig a darabot (arra ott volt az erre felkért tánccsoport), de
nekünk is szántak néhány lépést. Természetesen ilyenkor a tánccsoporttal és a
zenekarral is kell próbálni, nem is egyszer, így a januári napok bővelkedtek a
kórushoz és ehhez a fellépéshez kötődő elfoglaltsággal.
A fellépés fergeteges volt. Az előadás első felében – a hangverseny első
felvonásaként - meghallgattuk Berlioz Fantasztikus szimfóniáját, majd a szünet
után mi is színpadra léptünk. Ahogy novemberben a Verdi Requiemnél, most sem
izgultam. Furcsa – a meghallgatáson mintha az életem múlt volna, a koncerten
viszont a pulzusom sem emelkedett meg. 40 perces darabról van szó – én 4-nek,
ha éreztem. Lendületes, mozgalmas, egy percig sem lehet unatkozni közben. Épp
csak bevonultunk, már meg is kellett hajolni. Szemmel láthatóan a közönségnek
is elnyerte a tetszését – teltház, vastaps. Másodszor is egy csoda.
Valószínűleg huszonkettedszer is az lesz, csak talán kisebb. Az este legnagyobb
csodája pedig az volt, hogy a hetek óta tartó nyűgös, kedvetlen, burnout-közeli
hangulatomat egy varázsütésre eltüntette.
Legközelebb Beetwhowen IX. szimfóniáját énekelhetem a kórussal, április
végén. Most két hónap szünet következik. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem
fogok énekelni – a magánórákra ez idő alatt is járok, és ahogy kijön a
Nightwish új lemeze (ami nem goth (!), de nem baj, akkor is szeretem), lesz is
énekelnivaló. Csak a szomszédok győzzék hallgatni! J
Végezetül, két kép rólam; a fellépés után néhány perccel boldog banyaként:
Ej, de csinos itt valaki :)
VálaszTörlés